قدس ‌آنلاین- بیرجند- محمدقربانی: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: تاکنون حدود ۲۴ هزار و ۳۶۱ مجوز مشاغل خانگی در خراسان جنوبی صادر شده است.

بیش از ۲۴ هزار مجوز مشاغل خانگی در خراسان جنوبی صادر شد

محمد سنجری در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین در بیرجند، با بیان اینکه رفع بیکاری یکی از خروجی‌هایی است که باید در بحث اقتصاد مقاومتی انجام شود، اظهارداشت: خراسان جنوبی سال گذشته در طرح اعتبار سنجی مشاغل خانگی رتبه برتر کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به آمار اخذ شده از سامانه مشاغل خانگی در 3 ماه نخست امسال افزود:در این مدت 88 مجوز مشاغل خانگی دراستان صادر شده که از این تعداد تاکنون 53 نفر تسهیلات مشاغل خانگی را دریافت کردند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی بیان کرد : از ابتدای سال تاکنون دراستان یک هزار و 432 نفر در بخش های کشاورزی، صنعت و خدمات به کار و فعالیت مشغول شدند.

سنجری تصریح کرد: متقاضیان مشاغل خانگی باید از مهارت و تخصص کافی جهت انجام شغل خانگی مورد نظر برخوردار باشند و در صورتی که شغل مورد نظرشان در فهرست مشاغل خانگی موجود نباشد، متقاضی می‌تواند شغل مدنظر خود را پیشنهاد کرده و مشاغل پیشنهادی بررسی و درصورت تصویب، به فهرست مشاغل خانگی اضافه شود.

وی اظهارداشت :سال گذشته در بخش مشاغل خانگی یک هزار و 939 مجوز مشاغل خانگی صادر شده است که از اعتبارات اختصاص یافته به این بخش 49.4 درصد اعتبارات جذب شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه 44 میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی به استان اختصاص یافته است، خاطر نشان کرد از ابتدای سال جاری تاکنون از محل این اعتبارات  برای 106 نفر در زمینه مشاغل خانگی اشتغال ایجاد شد.

سنجری با اشاره به میزان تسهیلات مشاغل خانگی افزود : در این راستا به متقاضیان مشاغل خانگی تا سقف 40 میلیون ریال تسهیلات و به متقاضیان پشتیبان مشاغل خانگی نیز تا سقف یک میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه ارائه می شود.

وی گفت: مشاغل یا کسب و کار خانگی، آن دسته از فعالیت‌هایی هستند که توسط عضو یا اعضا خانواده در فضای مسکونی در قالب یک طرح کسب و کار بدون مزاحمت و ایجاد اختلال در آرامش واحدهای مسکونی همجوار صورت گرفته و منجر به تولید خدمت و یا عرضه کالا می شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی یادآور شد : فعالیت های منفرد و جزیره ای به خصوص  در کسب و کارهای کوچک و خرد پایداری ندارند و به همین دلیل کسب و کارها به سمت فعالیت های شبکه ای، خوشه ای و تکمیل زنجیره هدایت شده و از آنان حمایت می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.